Proveden projekt i održana tribina u Gimnaziji Sesvete

4. prosinca 2025. godine u Gimnaziji Sesvete održana je tribina na kojoj su sudjelovali učenici Gimnazije, nastavnice Ljiljana Kovačević i Suzana Pešorda, ravnateljica Božana Sertić te članice PostCity projekta Nevena Škrbić Alempijević, Sanja Potkonjak i Petra Kelemen. Tribini su se pridružile i članice inicijative Sljeme za sve Višnja Kljajić, Nives Curić i Iva Kozačinski.

Tribina je organizirana kao završna aktivnost u sklopu programa koji su osmislile projektne suradnice, kojem su učenici i nastavnice Gimnazije dodijelili naziv „Projekt Sljeme“. Program je trajao od rujna do prosinca 2025. godine i obuhvatio je sljedeće aktivnosti: uvodni sastanak s učenicima i nastavnicama; definiranje projektnih zadataka; obilazak kompleksa Sljeme pod stručnim vodstvom Tomislava Mrčića iz Muzeja Prigorja i projektnih suradnica; prezentaciju projektnih suradnica o jednostavnim istraživačkim metodama i tehnikama kako bi se učenicima približio postupak provođenja intervjua; istraživanje koje su učenici proveli pod mentorstvom svojih nastavnica i PostCity suradnica; završnu tribinu na kojoj su učenici prezentirali rezultate svojih istraživanja.

U projektu je pod vodstvom nastavnica Ljiljane Kovačević i Suzane Pešorda sudjelovalo osamnaestero učenika Gimnazije. Učenici su imali zadatak pronaći sugovornika koji je na neki način bio povezan s tvornicom Sljeme i zabilježiti njegovu životnu priču. Usto, na samom početku projekta, prije obilaska tvorničkog kompleksa i provođenja intervjua, učenici su trebali zabilježiti svoja razmišljanja o Sljemenu, a isto su napravili i nakon obavljenog intervjua.

U pisanim radovima i u izlaganjima na tribini učenici su pokazali da su predano obavili zadatke, prikupili vrijedna kazivanja o radu u tvornici te lijepo oblikovali svoje zaključke o tome kako je ovo istraživanje promijenilo njihov pogled na Sljeme. Također, iznijeli su niz ideja za novo korištenje tvorničkog kompleksa, želeći u njemu vidjeti mjesto koje bi pričalo o prošlosti Sljemena i mjesto koje bi Sesvećanima ponudilo javne površine (vrtove, park) i različite javne sadržaje (kulturne, obrazovne, sportsko-rekreacijske). Sljeme su zamislili kao mjesto okupljanja i druženja. Time su ovi mladi ljudi pokazali da promišljaju o zajednici u kojoj žive, a sebe vide kao njezine aktivne članove.